BICARA DAI'E

“...boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui...” (Surah al-Baqarah, ayat 216)




Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Alhamdulillah...walaupun sekadar percubaan yang memakan masa agak lama bagi penulis yang baru mula terlibat dalam dunia maya ini, namun ia cukup memberi maklumat yang cukup bermakna..kerana penulis begitu mengharapkan pertolongan daripada sahabat-sahabat untuk sama-sama "membanting" idea dan buah fikiran yang dapat membantu menyiapkan blog seperti ini. Mungkin ini menjadi satu titik permulaan bagi penulis untuk menyebarkan gerakan dakwah melalui teknologi maklumat kini, walaupun pada asalnya ia adalah merupakan satu mata pelajaran wajib bagi kursus penulis pada semester ini. Jauh di dasar hati penulis untuk mengembangkannya, dan bukannya kerana subjek mata pelajaran semata-mata.




Bertepatan sekali dengan firman Allah s.w.t sebagaimana di atas, penulis ingin melakukan perubahan dalam hidup penulis dengan memulakan dakwah sebagai langkah pertama. Moga coretan di blog ini bermanfaat untuk tatapan semua “pelawat” di laman ini. Segala kesilapan dan “typing error” adalah antara kesalahan yang berlaku adalah tidak disengajakan. Penulis akhiri entry pertama ini dengan serangkap pantun:
 

Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong tunjukkan,
Baru menerokai dunia blogger,
Kalau salah tolong tunjukkan.
Wallahua’lam..




0 comments:

Post a Comment